tisdag 30 augusti 2011

Svammel

Jag har blivit teknikskadad. Eller, jag har nog varit det ganska länge om jag tänker efter. Nu sitter jag och skriver på vår nya surfplatta. När jag ska gå in på en sida och det tar några sekunden att ladda, så känner jag att jag vill plocka upp telefonen för att fördriva tiden. Samma sak när det är reklam på tv, eller när jag kollar på nyheterna och det kommer ett tråkigt inslag. Eller när jag kollar på någon play-kanal som har 30 sekunders reklampauser. Varför inte bara vänta? Varför måste jag fylla varje sekund av livet med brus? Det är inte så konstigt att jag har svårt att somna varje kväll. När det är tyst och mörkt kommer alla tankar som jag ignorerat under dagen. Det är inga jobbiga tankar, bara vanliga vardagliga tankar som också behöver tänkas. När jag nu släcker surfplattan och lägger mig på kudden, då kommer hjärnan börja mala. Det är också då jag kommer på alla blogginlägg jag vill skriva, men inte orkar.
God natt!

Inga kommentarer: