lördag 5 november 2011

Flickan Melker

Loke går på babysim en gång i veckan och det är helmys. Instruktörerna har en docka som de visar nya övningar med och den dockan heter Melker. De tittar Melker i ögonen och säger "Melker, nu dyker vi.", och så dyker Melker. Eftersom jag är totalt insnöad på genus så har jag råkat lägga märke till att Melker varken har snopp eller pung, han har en snippa. Och jag stör mig en del på att en docka som helt uppenbart är av kvinnligt kön, får ett manligt namn. Asså vafan...

Detta är sånt jag sitter på och tänker på en lördagskväll. För några veckor sen kom Ante på att jag är feminist. Alltså, råfeminist, som han uttryckte det. Det känns sådär att han kom på det efter tre år..Antingen är jag en dålig feminist eller så är han en ouppmärksam människa. Jag satsar på det senare alternativet. God kväll!

Inga kommentarer: