lördag 19 november 2011

Plötsligt händer det!

Igår nattade jag Lokefisen vid halvåttasnåret, som vanligt. Efter ca 25 minuter vaknade han, som vanligt, och jag pallade bara inte söva om honom. Tutta, vagga, vyssa, guppa på pilatesboll i typ en kvart bara för att han sen ska vakna ännu en gång, som han alltid gör. Det spelar ingen roll om han sover på mig, bredvid mig eller i sängen, han vaknar alltid minst tre ggr. Så han fick vara uppe och kolla på idol med mig.

Lite efter nio hände något som aldrig har hänt! Loke satt bredvid mig i soffan och började krafsa sig upp mot mig, han ville ligga på mitt bröst. Wtf liksom? Telen ringde och jag svarade, men han låg kvar helt avslappnad(han försöker alltid ta telen när jag pratar) och en liten stund senare sov han. Bara sådär! Och han vaknade inte mer sen.

1 kommentar:

m.k.b. sa...

Wow, ja sånt händer plötsligt, helt utan att man har behövt trycka ner dem med tvång i madrassen, låta dem gråta i tre timmar eller annat dumt. Det är störtskönt att göra så tycker jag, och ju äldre min unge blir desto enklare är det, nu bara sätter vi på en film på datorn och låter han krypa omkring på madrassen, hoppa och leka, sen snuttar han och somnar, och det är hur skönt som helst.

Fin blogg! :)