onsdag 21 december 2011

Härliga hår!

Jag har hår på benen. Jag har inte rakat mig sen i somras. Sist jag rakade benen var innan Tess och Kims bröllopsfest, i juni om jag minns rätt. Jag har visat upp mina håriga ben på både badhuset och jympagolvet. Jag vet inte vad som har hänt, men jag bryr mig inte längre. Jag tycker inte det är viktigt. Jag tycker det tar för mycket tid och energi och jag vet inte vad det ger mig. Varför ska jag spendera 10 extra bökiga minuter i duschen för att raka mig? För vems skull gör jag det? Inte min egen iaf, för jag råkar tycka att kroppshår inte är äckligt. Håret på huvudet känns mer äckligt än håret på benen. Huvudhåret blir ju fett och räligt. Eller skägg då, ibland
stinker Antes skägg apa.

En kär vän till mig berättade att hon hade rakat anus. Jag vet inte hur vi kom in på det, men jag frågade varför i helvete hon hade gjort det. Hon sa att hon tyckte det var lika bra att ta röven när man ändå höll på med fittan. Och jag tyckte synd om henne! För att hon är så bekymrad över sitt utseende så att hon rakar områden som bara en person får se, och jag tror inte han skulle älska henne mindre om hon inte var helrakad. Jag tyckte synd om henne för att hon spenderar så mycket tid och energi på hur hon ser ut, trots att hon är helt underbar och vacker som hon är. Rakade fittor är dessutom fula, enligt min åsikt.

Det är sen jag fick barn som jag började tänka så här. Mina bröst hänger en aning, men jag orkar bara inte bry mig. De är inte fula för det, de ser bara inte ut som de gjorde innan. Jag hade mer komplex för dem innan jag fick barn. Mina höfter är lite bredare än förr, men jag tycker att det är snyggt, för det framhäver min midja, som jag inte tyckte att jag hade innan.

Den där gnagande, jobbiga medvetenheten om att man inte ser helt perfekt ut, att det finns något som skulle kunna bättras till. Jag har valt bort den känslan. Jag struntar om någon tittar på mina ben och tänker "ew". Vad spelar det för roll om jag inte ens känner människan? Och hur ofta spanar man egentligen in någons ben för att kolla hårstatus? Jag sminkar mig ibland och känner mig fin, och det är roligt. Men det är inte längre viktigt.

1 kommentar:

m.k.b. sa...

Hahaha, bästa inlägget. Jag håller med :D